PRESONER – Jordi de Sant Jordi



Deserts
d’amics, de béns e de senyor,

en estrany
lloc i en estranya contrada,

lluny de tot
bé, fart d’enuig e tristor,

ma voluntat
e pensa caitivada,

me trob del
tot en mal poder sotmès,

no veig algú
que de mé s’haja cura,

e soi
guardats enclòs, ferrats e pres,

de què en
fau grat a ma trista ventura.

 

Eu hai vist
temps que no em plasia res,

ara em
content de ço qui fai tristura,

e los grillons
lleugers ara preu més

que en lo
passat la bella brodadura.

Fortuna vei
que ha mostrat son voler

sus mé,
volent que en tal punt vengut sia;

però no em
cur, pus han fait mon dever

ab tots los
bons que em trob en companyia.

 

Car pren
conhort de com sui presoner

per mon senyor, servint tant com podia,

d’armes
sobrat e per major poder,

no per
defaut gens de cavalleria.

E prenc
conhort quan no puc conquerir

haver en res
sens que treball no senta,

mas d’altra
part cuid de tristor morir

com vei que
el món del revers se contenta.

 

Tots aquests
mals no em són res de sofrir

en esguard
d’u qui el cor me destenta

e em fai tot
jorn d’esperança partir:

com no vei
res que ens avanç d’una espenta

en acunçar
nostre deslliurament,

e més que
vei ço que ens demana Sforça

que no sofir
algú raonament,

de què
llangueix ma virtut e ma força.

 

Per què no
sai ni vei res al present

que em puixa
dar en valor d’una escorça,

mes Déu tot
sol, de qui prenc fundament

e de qui
fiu, i·z ab qui mon cor s’esforça;

e d’altra
part del bon rei liberal,

qui em
socorrec per gentilesa granda,

li qui ens
ha mès del tot en aquest mal,

que ell me’n
traurà, car soi jus sa comanda.

 

Tornada

 

Reis
virtuós, mon senyor natural,

tots al
present no us fem altra demanda,

mas que us
record que vostra sang reial

mai defallí
al qui fos de sa banda.

 

 

Aquesta entrada ha esta publicada en ALTRES POETES. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

