EM DECLARO VENÇUT – Miquel Martí i Pol

Em declaro vençut. Els anys
que em resten

els malviuré en somort. Cada
matí

esfullaré una rosa, la
mateixa,

i amb tinta evanescent
escriuré un vers

decadent i enyorós a cada
pètal.

Us llego la meva ombra en
testament,

és el que tinc més
perdurable i sòlid,

i el quatre pams de món
sense neguit

que invento cada dia amb la
mirada.

Quan em mori, caveu un clot
profund

i enterreu-m’hi dempeus,
cara a migdia,

que en sortir el sol
m’encengui el fons dels ulls.

Així la gent que em vegi
exclamarà:

Mireu, un mort amb la mirada
viva.

Aquesta entrada ha esta publicada en MIQUEL MARTÍ I POL. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

