BOY SCOUTS DE CATALUNYA (Minyons de Muntanya) i altres…

robert baden powell
Si no ho recordo malament, entre els anys 1947/52, vaig formar part de l’Agrupament Escolta Rafael Casanova que tenia la seva ‘seu’ al domicili del Cap Lluc Gonzàlez, la seva esposa Agustina i llur fill, Alfons (Oldgrizly) al carrer de la Diputació, a l’esquerra de l’Eixample de Barcelona.
La secció dels Minyons la composaven les Patrulles: Cérvols, Antílops, Estornells i Cabirols. Entre altres companys, recordo els noms de JOSEP LUZ, JOAN FIOL, ERNEST BARBERÁN, MIQUEL COSTABELLA, JOSEP PARÉS, JOAN SANS, JORDI BUSQUETS, PERE PONS, FREDERIC CLARA, DOMÈNEC TORMOS…
A la secció de les noies: AKELA, i les germanes ‘RAMO’ i MARIA CLARA CASTELLVÍ, filles de l’inoblidable Jaume Castellví i Grau, fabricant de brotxes i raspalls, el primer mestre laboral d’oficina de la meva vida (als 14 anys), que em va deixar un entranyable record per la seva bondat i paciència.
1954 al 1959 – A.E. Rafael Casanova – Caputxins Sarrià. En aquella ocasió, del Centre Excursionista ‘Els Blaus’, s’incorporaren al Clan, els amics ENRIC FARRAN, JOSEP COSO, JOAN GOENAGA, JOAN OLLÉ i JOSEP CERVERA, entre altres.
Pare Salvador de Les Borges (Joan Botam)
 

A la secció de Fotos d’aquest mateix ‘bloc’ hi han algunes de les poques fotografies que em queden després de varis trasllats.
Relació dels components de les fotos:
mollet 01= Promesa d’en Frederic Clara
”     02= Josep Parés+Jordi Busquets
montnegre 01= Jordi Badia
”             02= ?+Ernest Barberán+Josep Luz+Jordi Badia
”             03= ”              ”                          ”                “
”             04= Ernest Barberán+Jordi Badia+Josep Luz+Joan Fiol+?
montserrat 01= Jordi Badia
”              02= ?+Frederic Clara
port bcn= Miquel Costabella+Josep Parés+Frederic Clara+Joan Sans
Domènec Tormos+Ulisses+Jordi Badia+Lluís Calvo
costa brava= vàris components d’agrupaments guies

clan= Josep Cervera+Joan Ollé+Jordi Badia+Josep Coso+Enric Farràn

Si alguna de les persones que visiti aquesta pàgina i tingui referència d’aquells temps o d’algun nom dels anteriorment esmentats, prego deixin una adreça per a contactar.

Aquesta entrada ha esta publicada en VELLS I BELLS TEMPS. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

8 respostes a BOY SCOUTS DE CATALUNYA (Minyons de Muntanya) i altres…

  1. Lluis Lliros ha dit:

    La meba AKela fou la Ramona Gimo que vivia al carrer Montseny nº32(?) feien espelmes per gunyarse de bateig per guanyarse la vida.despres muntaren “Esports Isard” jo ere Llobato tindria 6 anys +-l’agrupament era el “Dr.ROBERT”recordo noms dels companys en Joan Cama, en Sergi ?, i d’altres que en aquest moment no em benen a la memoria.-
    Sempre apunt.-
    Lluis Lliros

    • josep maria MAS I BARGUES ha dit:

      Jo tambė vaig ser Llobató tenint a la Ramona com a Akela, en els anys 50, ( sisena grisse ) quan ens reuniem al cau del carrer Martí, despres vaig pasar al Agrupament dtor Robert b12 patrulla dels Isards )i ens reuniam a la seu de la UEC de la travessera de Gracia. Soc en Josep Maria MAS, i recodo noms com Lluis SASTRE, juan PEY, BANUS, Manel BATET, Juan VILA, que va arribar a CAVALLER ESCOLTA, jordi Martorell ( alias pilota ) etc. m’agradaria contactar novament amb els vells companys soc al face book.

  2. En facebook Agrupament escolta Rafael de Casanovas.

    • jordibasol ha dit:

      Es una satisfacció saber que l’A.E.R.Casanova encara viu. Una afectuosa salutació des de l’ahir.

      • josep maria MAS I BARGUES ha dit:

        Jo tambė vaig ser Llobató tenint a la Ramona com a Akela, en els anys 50, ( sisena grisse ) quan ens reuniem al cau del carrer Martí, despres vaig pasar al Agrupament dtor Robert b12 patrulla dels Isards )i ens reuniam a la seu de la UEC de la travessera de Gracia. Soc en Josep Maria MAS, i recodo noms com Lluis SASTRE, juan PEY, BANUS, Manel BATET, Juan VILA, que va arribar a CAVALLER ESCOLTA, jordi Martorell ( alias pilota ) etc. m’agradaria contactar novament amb els vells companys soc al face book.

      • jordibasol ha dit:

        Noi, a mi em passa el mateix. No trobo a ningú de la meva època, vaja, en vaig trobar un, però, no em recorda.

  3. Ángela Ortiz ha dit:

    Bon dia,

    Escric d’Enciclopèdia Catalana perquè estem editant una Enciclopèdia de l’Esport Català en cinc volums i dirigida per Carles Santacana.

    El cas és que hem dedicat un article a l’educació física com ensenyament, i hem inclòs una menció especial als Minyons de Muntanya. Hem vist que en aquest article en teniu algunes fotografies, i us volíem demanar si us plau si les podeu compartir amb nosaltres per publicar-les al segon volum de la nostra Enciclopèdia.

    El nostre és un projecte de reconeixement de tots els atletes catalans i tots els esportistes que amb el seu esforç i la seva dedicació s’han fet un lloc en la història de l’esport.

    Esperem que vosaltres compartiu també aquesta il·lusió per fer un homenatge a totes aquestes persones i ens vulgueu ajudar.

    Moltes gràcies.

    Àngela Ortiz
    ENCICLOPÈDIA CATALANA
    Il·lustració Enciclopèdia de l’Esport
    93 505 74 60
    Adjunt3@grec.cat
    enciclopedia_catalana@yahoo.es

Deixa un comentari

